Keihard genieten - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Misha Ven - WaarBenJij.nu Keihard genieten - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Misha Ven - WaarBenJij.nu

Keihard genieten

Door: Misha

Blijf op de hoogte en volg Misha

10 November 2012 | Nepal, Pokhara

Nepal is geweldig, daar moet ik mee beginnen. We zijn erachter gekomen dat je voor 2 dollar per dag per persoon je visum kan verlengen dus dat gaan we doen met 4 dagen tot we op 1 december naar Myanmar vliegen. Tickets zijn gekocht! Het is hier zo lekker ontspannen en ik ben echt heel erg relaxed, op een manier die ik nog nooit gehad heb. Ik heb gewoon echt helemaal niks, maar dan ook niks aan m'n kop. Morgen is er weer een dag, en dan zien we wel weer wat we gaan doen, waar we zin in hebben.
Verder zal ik nog even vertellen wat we gedaan hebben: In Chitwan hebben we gekanood, wat wel ok was maar ik was de hele tijd bang dat we om zouden slaan omdat we in een uitgeholde boom zaten met z'n tienen en dat ging dus niet echt soepel (Merel vond het echt super leuk). Na drie kwartier werden we op het land in het park gedumpt. We hebben een hele dag door de jungle, wat dunner bos en door olifantengras gelopen (3m hoog(!)). Daar zaten hele kleine bloedzuigers die op je broek en schoenen zaten die je er af en toe af moest halen. Zonder dat ik het merkte is er een op miraculeuze wijze in mijn hemd gekomen. Even later merkte ik dat m'n hemd nat was op m'n buik. Ik doe m'n vest open en toen zat er een heel klein gaatje in m'n buik met een grote bloedplek op het hemd dus die kan ik weggooien... Maar niet voor niks want, jawel, we hebben een neushoorn gezien op ongeveer 10 meter afstand wat een hele happening was omdat het een heel groot mannetje was die levensgevaarlijk zijn. Ze zorgen binnen het park voor ongeveer 3-5 doden per jaar. Helaas geen tijger. Wel de sporen van een tijger en van een python! Ook hebben we een relatief kleine krokodil zien zonnen op de kant van de rivier. Wel cool :) Het elifant breeding centre was trouwens heel zielig want al die beesten zaten vast aan kettingen (behalve de 2 kleinste kalfjes) waarvan er opeens ook een naar ons toe kwam lopen en die hebben we geknuffeld, wat wel echt supercool was. Het olifant reiden was wel leuk maar niets gezien en de 'chauffeur' was onaardig voor de olifant want hij sloeg hem de hele tijd op z'n kop dus we hebben hem geen fooi gegeven. (trouwens wel een paar herten en dat soort beesten gezien)
Daarna zijn we naar Bandipur gegaan. Er werd verteld dat daar geen toeristen waren maar dat viel wel tegen. Bandipur ligt op boven op een berg van ik denk 1500m hoger dan het dal. We zijn na het hotel kiezen even uit het dorpje gelopen, en wat we toen zagen was echt adembenemend, ik denk dat Merel en ik op een van de mooiste plekken van de aarde zijn geweest, ik zal wat foto's uploaden. We hebben op de tweede dag een wandeling van de berg naar het dal gemaakt over een trap alleen maar naar beneden, via een grot en daarna zijn we de rest van de dag bij een rivier gaan zitten en ongestoord genieten! Dat was een van de meest ontspannende momenten tot nu toe. BELANGRIJK BERICHT iedereen die nog op vakantie wil gaan, ga naar Nepal, echt waar!
Toen zijn we doorgereden naar Pokhara waar we tot nu toe heerlijk aan het chillen zijn. Gister een soort van uit geweest met een jongen die we in Varanasi ontmoet hebben en die ook hier in Pokhara zit, dus dat was hartstikke gezellig. Vandaag opzoek gegaan naar schoenen voor mij omdat we hebben besloten om maandagochtend de bergen in te gaan voor 8-10 dagen. We wilden aanvankelijk de route met een gids doen maar toen we de route zagen en bekeken hoeveel lodges en hotels er eigenlijk zijn, gaan we het lekker zelf doen. Verder doen we hier rustig aan en genieten we gewoon van de vrijheid die we hebben en van elkaar.
Verder nieuws? Euhm eigenlijk niet.. Oh ja! We hebben dus een ticket geboekt om naar Myanmar te gaan! We vliegen 1 december naar Kuala Lumpur om 12.20 lokale tijd (7 uur durend) en vervolgens vliegen we vanuit daar naar Yangon. Helaas wel pas een dag later om 10.05 en dan landen we om 11.15 (hoe het daar met tijden zit en verschillen en of alle tijden lokaal of juist niet zijn weet ik niet precies maar dat maakt niet zoveel uit). Ik zal jullie op de hoogte houden en voor we gaan nog wel een blogje posten want de kans is groot dat ze daar geen internet hebben. Heel veel zin in de komende tijd dus.

Doei!!

PS in Chitwan een zeer indrukwekkende zonsondergang meegemaakt! 1 foto'tje ervan

  • 10 November 2012 - 15:39

    Paula:

    Jee wat en mooi verhaal weer. Super zielig zeg die olifanten. Je zou ze bijna los willen maken ;-)
    Tja zo is het leven daar blijkbaar. Maar wat een prachtig natuurgebied. Wat je al zei van de week:"Daar moet je naar toe!" Dan ga ik maar sparen....
    Maar als jullie dit nu ook van Yangon gaan zeggen.....en van.... haha

    Geniet lekker samen doe ik hetvan jullie verhalen.

    Kus Paula

  • 10 November 2012 - 18:03

    Tom En Priscilla:

    Klinkt weer goed Misha!

  • 10 November 2012 - 18:44

    Rudi:

    Hallo Misha en Merel,

    Wat een goed nieuws allemaal: eindelijk rust en een fantastisch land! Erg leuk om te lezen dat je nu eindelijk echt kunt genieten van allerlei mooie of interessante dingen.
    Pokhara klinkt me bekend in de oren: ik was er "een tijdje" geleden. Ik denk dat het er toch wel behoorlijk veranderd is als ik lees over de vele lodges en hotels. Ik ben benieuwd hoe die trekking jullie bevalt. Je gaat wel het echte plattelandsleven in en waarschijnlijk "terug in de tijd"!
    En dan straks Myanmar: ik blijf benieuwd en jullie volgen!!

    Groeten uit een miezerig landje,

    Rudi.

  • 10 November 2012 - 23:51

    Amy:

    Wat een prachtige foto's!! En erg leuk om te zien dat jullie het zo naar de zin hebben! (maar ehh.. Olifant rijden is het toch? ;) ) Klinkt allemaal erg goed!

  • 11 November 2012 - 10:53

    Trudy:

    Heel erg leuk om jullie verhalen te lezen. Wat een geweldige reis en prachtige foto's!
    Veel plezier nog!!

  • 11 November 2012 - 19:36

    Anke:

    Mooie foto's, krijg veel zin om naar Nepal te gaan.
    Gr.anke

  • 12 November 2012 - 01:23

    Leo:

    Jullie verslag (+ voor ons: skype verhaal) was al beeldend, maar die foto's zeggen wel minstens zoveel als duizend woorden...

  • 13 November 2012 - 15:42

    Opa En Oma:


    Merel en Misha,

    Het plezier, de lol, de eigenlijke bedoeling van jullie grote reis springt uiit jullie boeiende verhaal.
    Dit is niet meer een verslag, maar een beleving. Belooft veel voor de toekomst wat je verhalen schrijven betreft. Zo leuk, zo relaxed, dat je tot 1 december blijft.
    Even samen bezorgd elkaar aangekeken door de (dol?)drieste kanovaart en en wandeling in de jungle.
    Kortom: blijf voorzichtig en waakzaam.

    O ja, Utrecht staat weer met beide benen op de grond. Verloren van RKC met 4-0. RKC speelde heel leuk voetbal en Utrecht was ongeordend. Miste de lijnen. Jammer, maar aldus Bouters: We zijn weer nuchter.
    En tenslotte: hier is het miezerig weer. Om 16 uur wordt het al donker.
    Hoe is dat in Nepal? Wanneer gloort de ochtendzon en daalt het duister in ?
    Knuffel voor M.
    Poot voor jou O/O

  • 20 November 2012 - 16:59

    Opa En Oma:

    Ha, die globetrotters!! Met wat een bredere kijk op de wereld zullen jullie in de toekomst naar het gespartel in dit kleine kikkerlandje kijken. Geweldig voor je ontwikkeling en de nuance in je denken.
    Geniet met volle teugen, neem op, kauw het en hou het bij je.
    Maar nu even andere koek: Utrecht heeft gelijk gespeeld tegen Twente. Doortastend, energiek en in een goed tempo. Keepr deed uitstekend werk. De krant over Wouters: een zeer goede trainer t.a.v. tactische concepten. Straks wordt ie nog bondscoach. 1-1 dus en op de 4e plek. Het kan niet op.

Misha

Geslaag (en) op reis naar Azie!!

Actief sinds 02 Okt. 2012
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 12532

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 03 November 2012

Examenreis naar Azie

Landen bezocht: