Wat is de zee toch fijn :) - Reisverslag uit Nyaungshwe, Myanmar van Misha Ven - WaarBenJij.nu Wat is de zee toch fijn :) - Reisverslag uit Nyaungshwe, Myanmar van Misha Ven - WaarBenJij.nu

Wat is de zee toch fijn :)

Blijf op de hoogte en volg Misha

16 December 2012 | Myanmar, Nyaungshwe

We hebben een HEEEEERLIJK weekje strand in Chauntha Beach erop zitten waar we niet weg wilden, echt niet. Korte beschrijving: Het was niet het bounty-strand als wat je altijd op TV ziet maar dat hadden we ook niet verwacht. Al met al, de eerste indruk: ruim voldoende voor het uiterlijk. Dat sloeg direct om, nadat we met moeite een kamer hadden gevonden naar een tweede indruk: zeer goed. De temperatuur van het water was zonder overdrijven echt perfect. Door het droge en redelijk verkoelende briesje was het in de zon ook heerlijk alleen daardoor merktje ik niet hoe warm de zon was dus was ik binnen een paar ogenblikken verbrand maarja, niet erg. We hebben ons lekker in de watten laten leggen, biertjes gedronken in een strandkeet, 'savonds lekker eten en van het vuurwerk genieten dat voor ons werd vertoond. Even een weekje geen cultuur opsnuiven maar lekker grensloos genieten. We hebben ook nog een tandem gehuurd omdat een paar kilometer meer naar het noorden schijnbaar wel een echt bounty-strand was. Er was na 5 minuten fietsen geen weg meer maar stenen met zand ertussen wat onze arme billetjes maar moesten aanvoelen, we hadden geen rem dus we moesten alles naar beneden lopen en we konden het niet vinden. Maakte allemaal niet uit op een gegeven moment hebben we besloten naar het strand te gaan: Prachtig. Ik weet niet of iedereen Meneer Krabs van Spongebob kent maar dat is zo'n rooie krab met witte ogen erbovenuit. Die hebben we over het witte zand richting de helderblauwe zee weg zien schieten als we de onze route omgedoopt tot strandwandeling vervolgden. Ook hebben we een tocht langs de ooit indruwekkende mangrovebossen gemaakt maar die worden letterlijk met bosjes gekapt en er zijn nu eigenlijk alleen nog maar struiken over, wat de toch niet minder leuk maakte. Onze gids sprak redelijk engels en was zeer gepassioneerd over het verdwijnen van de mooie bomen en elke keer als hij het erover had schudde hij bedroefd zijn hoofd. Voor mij en mijn aardrijkskundige interesses een hele waardevolle trip.
Na een busreis van 26 uur zijn we aangekomen in Inle Lake waar we in een internetcafe weer de toegang tot de wereld buiten Myanmar hebben gevonden. Niet gemist trouwens. Het werd maar eens tijd voor ons om een ticket van Mandalay naar Chiang Mai (Noord-Thailand) te boeken, om daar onze reis voort te zetten. Blijkt helaas niet meer mogelijk te zijn dus moeten we wat anders verzinnen. Komt als we weer in de stad zijn daar zijn de mogelijkheden uitgebereider omdat je voor Burmese luchtvaartmaatschappijen niet online kan betalen dus moeten we naar een office... Verder de drijvende tuinen van Inle Lake gezien gister met een bootje. Heel bijzonder want het water van het meer is loepzuiver en je kan zien dat er van de bodem allemaal waterplanten omhoog groeien waar uiteindelijk aarde (compost) tussen kan komen waar dus op het water allemaal moestuinen met tomaten en bonen en andere kleine groentes groeien. Die worden vervolgens in de dorpjes rond het meer verkocht waar een weekschema van 5 dagen is, dus elke 5 dagen is de markt in jouw stadje (vandaag hier). Heel leuk, allemaal kraampjes geclusterd per categorie: vis, vlees, groente (weer per categorie) en ga zo maar door.
Aan het eind van de dag gaan we naar Bagan waar een park met 4000 stupa's, pagodes en andere tempels. Kijken we erg naar uit.
Vandaag nog lekker van de zon genieten. Ik zou graag 10000 foto's met jullie delen maar helaas trekt het internet het niet. We hebben al moeite om Nederlandse websites te laden dus dat is jammer. Komt wel als we in Thailand zijn.
Ik geniet trouwens erg van jullie reacties, moest ik nog even kwijt.

Tot de volgende keer!!

PS (Wat is de wereld toch klein: gister 2 vriendinnen van Merel(-Han) tegengekomen in ons hotel die ook op het Boni zaten. Ongelooflijk!)

• 16 December 2012 - 15:07

José En Jack:

Hoi M & M,

Als we dat zo allemaal lezen, dan zal het "straks" een aardige opgave zijn om weer terug te keren naar Nederland!
    Jullie avontuur is steeds weer erg leuk om te lezen. Veel plezier verder en tot het volgende bericht. FC Utrecht heeft zojuist met 3-1 van sc Heerenveen gewonnen en staat stevig op de 6e plaats.

• 16 December 2012 - 15:07

José En Jack:

Hoi M & M,

• 16 December 2012 - 17:05

Anne Katrien:

Ha Mischa en Merel,

Wat een kleine wereld, he. Of is jullie hele school nu op reis in Azìe?

• 16 December 2012 - 19:43

Paula:

Ha ha wat is de wereld idd klein zeg.... zijn jullie Sinterklaas ook niet tegengekomen ;-)

Super dat je met zo`n regelmaat je verhalen plaatst, erg leuk om te lezen.

xxx

• 17 December 2012 - 01:47

Leo:

mooi vak lijkt me dat, aardrijkskunde!

• 17 December 2012 - 18:14

Angela En Lisette:

Was weer fantasties, volgens lisette schrijf je mooi, VEEL GROETJES a en L
Misha

Geslaag (en) op reis naar Azie!!

Actief sinds 02 Okt. 2012