Vermoeiend - Reisverslag uit Benares, India van Misha Ven - WaarBenJij.nu Vermoeiend - Reisverslag uit Benares, India van Misha Ven - WaarBenJij.nu

Vermoeiend

Door:

Blijf op de hoogte en volg Misha

26 Oktober 2012 | India, Benares

Varanasi, de stad aan de Ganges. Zoals een hoop dingen in India is dit ook niet precies wat je verwacht. Dit is zoiets waarvan je verwacht dat overal aan de Heilige Ganges mensen worden verbrand en lukraak in het water worden gegooid, maar in werkelijkheid is dat anders. Ook in deze stad is het druk, warm en geven de mensen de indruk dat ze niet begrijpen wat het verschil is tussen een appel en een peer... Bijvoorbeeld: als je een tuctuc man vraagt, kun je ons naar Subh Laxmi Guest House brengen zeggen ze meestal ok, come in. Dan vraag je eerst hoeveel, ze beginnen altijd met 100 rupee (1,50), dan maak je de prijs ervan die je wil betalen, als dat niet lukt loop je gewoon weg en zoek je een nieuwe. Als je ongeveer 2 minuten onderweg bent vragen ze, heb je misschien een kaartje met het adres? En dan denk je bij jezelf, waar komen we in godsnaam uit...
Goed.. Waar waren we, oh ja, Varanasi. Het is hier verder ook wel leuk, de mensen zijn naar mijn mening veel met geloof bezig.. We zijn de eerste avond op zoek gegaan naar een restaurantje om lekker te gaan eten, maar we zagen alleen winkels, om een lang verhaal kort te maken.. We zagen op straat een paar lijken op brancards van bamboe en hout ofzo langskomen op de schouders van meimerende mannetjes. Die werden dus naar de plek gebracht waar ze vervolgens verbrand werden en de overblijfselen werder te water gelaten in de Ganges, wat we bekeken hebben. Ongeveer 10 meter van die plek waren jongetjes en mannen gewoon lekker aan het soppen en spelen in het water.. We zijn alleen erg moe omdat we een paar korte nachten achter de rug hebben. Vanuit Jaipur zijn we eerst met de nachtbus (deluxe a/c van ons bekende merk Volvo), een soort westerse reisbus voor schoolreisjes enzo maar dan dat je stoel heel ver naar achter kan. Toch altijd een beetje slecht slapen voor mij omdat ik toch bang ben dat ik wakker wordt zonder laptoptas met geld en paspoort en alles erin dus niet echt lekker geslapen. Om 7 uur bij het hotel in Agra gekomen. De sight-see dingetjes gedaan en wat bijgeslapen om de volgende dag om 6 uur op te staan om naar de Taj Mahal te gaan, adembenemend om daar te staan en te beleven wat je altijd alleen op tv en internet ziet dus dat was leuk.
Daarna met een reguliere bus naar Varanasi gegaan, vertrektijd 16:30 aankomst 8:30... Ik kon mijn knieën niet kwijt tussen mijn rugleuning en de stoel voor me, dus dat was allemaal niet zo'n pretje. Nauwelijks geslapen dus hier in Varanasi lekker bijgeslapen. We blijven hier wat langer maar ons verblijf in India zal de maand niet halen omdat we na 2 nachten de trien opzoeken om lekker tot rust te komen op het dak van de wereld: Nepal! We kunnen niet wachten!!
Ik denk ook dat mijn volgende bericht daarvandaan zal komen. Wat ik trouwens leuk vind is dat mijn interesses die in Nederland blijven toch via het internet een beetje mee gaan, Ajax wint, Utrecht staat nogsteeds 6e en ik blijf op de hoogte van hoe de toetsweek van m'n boni-gangers gaat. Leuk dat jullie toch op zo'n manier een beetje met me mee gaan. Ik krijg nu een biertje van de roomservice en ga lekker een filmpje kijken met Merel om zometeen lekker het licht uit de doen!

PS Ik ben behalve 1 (misschien 2, wordt nog onderzocht) zonnebril nog niks kwijt geraakt!!!

  • 26 Oktober 2012 - 19:25

    Greet:

    Ha Misha en Merel,

    Lekker genieten in Nepal. Zal wel een stukje frisser zijn dan India! Greet

  • 26 Oktober 2012 - 20:38

    Tom En Priscilla:

    Hi Misha,
    Voor wat betreft krappe zitplaatsen kan ik alleen maar zeggen dat je maar niet zo lang had moeten worden ;-)
    Veel plezier in Nepal!

  • 26 Oktober 2012 - 20:44

    Paula:

    Ben hetmet boventaande eens hihi
    Geniet van ullie trip naar Nepal.
    xxx

  • 27 Oktober 2012 - 12:59

    Opa En Oma:

    India: warm, druk en vermoeiend. Viel het enigszins tegen?
    Eén belangrijk lokaal bericht uit dit verwennende landje:
    Utrecht wint weer en nu van Groningen. Groningen beter, maar ja...Utrecht scoort.1-0
    Wouters wordt steeds vrolijker.
    Liefs voor Merel en tot jet verslag uit Nepal. Pas goed op je spullen!!
Misha

Geslaag (en) op reis naar Azie!!

Actief sinds 02 Okt. 2012
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 12533

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 03 November 2012

Examenreis naar Azie

Landen bezocht: